Nieuwsflits!

Corona en opstarten sportactiviteiten

  • De regering heeft besloten om de regels met betrekking tot sporten vanaf begin mei voor kinderen tot en met 18 jaar te verruimen en voor alle andere sporters zonder contact vanaf 11 mei.  Dit is goed nieuws. De jeugd van Atletiek Maastricht is gestart vanaf 4 mei en voor alle andere groepen en takken van sport starten de trainingen vanaf 18 mei. Er gelden weliswaar beperkingen, maar binnen die grenzen kunnen we (samen) gaan sporten, op voorwaarde dat we onze eigen verantwoordelijkheid nemen goed met de afspraken om te gaan.

    Trainingen op de atletiekbaan kennen andere voorwaarden dan trainingen buiten de baan. Vanaf 20 juni mág er door alle groepen gestart worden vanaf de baan, men mag blijven starten op alternatieve locaties om drukte te vermijden. Er wordt getraind in kleinere groepen, aanmelden is voor alle trainingen verplicht. Baanatleten gebruiken de ingang aan de achterzijde van de baan (Meesenbroekweg) en de recreanten hardlopen en wandelsporters gebruiken de ingang aan de voorzijde (Mergelweg).

    Vanaf 1 juli  zijn het sportcafé en de kleedlokalen weer open, we mogen hier gebruik van maken mét een aantal afspraken, lees hier meer.

    Alle praktische informatie over het opstarten van de trainingen is te vinden bij de verschillende tabs boven aan deze pagina, per sportonderdeel.

    Een algemene pagina van NOC*NSF met FAQ is te vinden via deze link. 

  • De pupillen en junioren zijn gestart met trainingen op maandag 4 mei en de volwassenen vanaf maandag 18  mei. Voor alle groepen: met in achtneming van een aantal afspraken om dit op een verantwoorde manier te laten plaatsvinden. Deze regels zijn in bijgaande protocollen beschreven; deze protocollen vervangen de eerdere protocollen waarin enkel jeugdatletiek beschreven was. Het nieuwe totaalprotocol d.d. 20 juni bevat  de algemene regels (die voor iedereen gelden) én de protocollen voor atleten, trainers, ouders/verzorgers.

    Hier kun je het trainingsrooster vinden dat zal gelden vanaf maandag 4 mei.

  • Buiten sporten in groepen is voor alle leeftijden toegestaan met ingang van 11 mei, míts er minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar kan worden gehouden. Geen wedstrijden, geen gezamenlijke kleedkamers of douches. In de week vanaf 18 mei zijn de trainingen hervat, met in achtneming van een aantal afspraken om dit op een verantwoorde manier te laten plaatsvinden. Vanaf 20 juni mogen de trainingen starten vanaf sportcomplex Jekerdal, met inachtneming van een aantal afspraken. Deze regels zijn in onderstaand protocol beschreven.

    Sportief wandelen
    We blijven werken via aanmelding, de planning van trainingen sportief wandelen in de maanden juli en augustus:

    • dinsdagochtend 09.30-11.00 vertrek vanaf Sportpark Jekerdal (voorkant) met verschillende tempogroepen
    • dinsdagavond 18.45-20.15 vertrek vanaf Geusselt
    • donderdagochtend 09.30-11.00 vertrek vanaf Heer (hoek veldstraat/oude molenweg) vlot tempo
    • donderdagavond 18.45-20.15 vertrek vanaf Sportpark Jekerdal (voorkant) vlot tempo
    • zaterdag 09.30-11.00 vertrek vanaf Bergrust (Oog van St Pieter) met verschillende tempogroepen
    Alle leden ontvangen een uitnodiging via datumprikker in de laatste week van juni. (Deze mail komt van aanmeldensw@atletiekmaastricht.com). Heb je deze niet gehad, mail dan via deze link. Kijk ook in je spam/ongewenst mail map.
     
    Je voorkeur training blijft gelden voor juli en augustus. 
    De datum die vermeld staat is de eerste van de serie trainingen die je kiest.
    Tevens kan je je opgeven voor de reservelijst voor een tweede training. Is er plaats, dan krijg je van ons bericht.
    Er worden whatsapp groepen per sessie aangemaakt zodat je kan afmelden als je zelf op vakantie gaat of niet kan komen.
    We doen het samen !
     
    Nordic walking
    Trainingen blijven op woensdagavond en zaterdagochtend, waarbij zaterdagochtend is uitgebreid naar 3 groepen. Tot 1 juli wordt gestart vanaf de alternatieve startlocaties, vanaf 1 juli starten de trainingen vanaf de baan. Van 1 juli tot 1 september start de zaterdagtraining om 9 uur i.p.v. 09.30 uur.
     
    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link
  • Buiten sporten in groepen is voor alle leeftijden toegestaan met ingang van 11 mei, míts er minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar kan worden gehouden. Geen wedstrijden, geen gezamenlijke kleedkamers of douches. In de week vanaf 18 mei zijn de trainingen hervat, waarbij de eerste aandacht uitgaat naar het herstarten van de trainingen op maandag t/m donderdag; kleinere groepen = meer trainers, dus een zwaardere belasting voor het trainerscorps. De zaterdagtraining zijn ook weer gestart. Vanaf 1 juli mag de groepsgrootte naar 15 personen inc.. trainer en mogen de trainingen starten vanaf sportcomplex Jekerdal, met inachtneming van een aantal afspraken. Deze regels zijn in onderstaand protocol beschreven.

    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link

  • De racerunners hebben hun trainingen weer hervat. 

    Trainingen zijn op zaterdag van 12.00 tot 13.00 uur.

  • Vanaf 1 juni worden de trainingen herstart, in overleg met de trainer. Voor meer informatie: kijk hier

  • Ook de conditie van de spieren is een belangrijke factor dat verschil kan maken.

    Op hardlopen.nl vind je spierversterkende oefeningen in de volgende categorieën:
    Armen & Schouders
    Benen
    Buik & Rug
    Hele lichaam

    Limburg in Beweging: in het teken van hardlopen en wandelen: link

    Diverse andere oefeningen

    Krachtoefeningen voor thuis door bekende atleten
    Statische balansoefeningen (met je bidon)
    5 x alternatief trainen vanuit huis
    Fit met TeamNL

    Specifiek voor wandelsport:
    Oefeningen om je wandelbenen te trainen

    Mijnonlinefysio.nl tips voor sporten & oefeningen:
    coördinatieoefeningen
    mobiliteitsoefeningen
    krachtoefeningen
    stabiliteitsoefeningen

    Diverse tips over #beweegthuis: www.allesoversport.nl/beweegthuis/  

    De Fit-In-Huis Gids (HELIOS Simpelveld) 
    Snel-Guide voor ieder moment van de dag (HELIOS Simpelveld)

Delen met:
X