Nieuwsflits!

Corona en opstarten sportactiviteiten

  • Verdere aanscherping coronamaatregelen (14 oktober)

    We zijn (helaas) in een nieuwe fase van de coronamaatregelen terecht gekomen: “Gedeeltelijke lockdown om besmettingen terug te dringen”. Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt tijdens het sporten: alléén of in groepjes van maximaal 4 personen, met 1,5 meter afstand.

    Sporten is nog zeer beperkt mogelijk:
    • De komende 4 weken zijn er géén trainingen meer voor volwassenen: baanatletiek, (recreatief) hardlopen, wandelsport. (AM en UROS);
    • De baan is dus gesloten voor volwassen sporters vanaf 18 jaar;
    • Dit geldt voor een periode van 4 weken, met over 2 weken een tussenevaluatie. Wij zullen dan zo nodig met nieuwe berichten komen;
    • De trainingen voor jeugd t/m 17 jaar gaan wel door, met de gebruikelijke afspraken.

    En verder:
    • Wij hopen dat iedereen in beweging blijft;
    • Je kunt dus afspreken om samen met je loop- of wandelmaatjes te gaan sporten;
    • Sporten in groepjes van maximaal 4 personen mag, met 1,5 meter afstand;
    • Ga dus niet met een groep lopers of wandelaars de weg op of het bos in en doe alsof je in 2 groepen loopt. We weten weten allemaal dat er een moment komt dat je alsnog bij elkaar gaat stilstaan, sporten blijft natuurlijk ook een sociale aangelegenheid. Houd het gewoon bij maximaal vier!
    • De trainers zullen jullie wellicht voorzien van trainingsschema’s of trainingssuggesties.

    Het sportcomplex, voor de jeugd:
    • De vooringang is open;
    • Het sportcafé en de kleedlokalen zijn gesloten;
    • Blijf niet rondhangen na de training, verlaat de accommodatie zo snel mogelijk.

    Hoe verder…..
    Blijf gezond en blijf bewegen.
    Houd de AM-website en facebook in de gaten voor de meest recente informatie.

    Een algemene pagina van NOC*NSF met FAQ is te vinden via deze link. 

    Protocol verantwoorde atletieksport (14-10-2020)
    Sportprotocol NOC*NSF (14-10-2020)

    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link

  • Verdere aanscherping coronamaatregelen (14 oktober)

    We zijn (helaas) in een nieuwe fase van de coronamaatregelen terecht gekomen: “Gedeeltelijke lockdown om besmettingen terug te dringen”. Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt tijdens het sporten: alléén of in groepjes van maximaal 4 personen, met 1,5 meter afstand.

    Sporten is nog zeer beperkt mogelijk:
    • De komende 4 weken zijn er géén trainingen meer voor volwassenen: baanatletiek, (recreatief) hardlopen, wandelsport. (AM en UROS);
    • De baan is dus gesloten voor volwassen sporters vanaf 18 jaar;
    • Dit geldt voor een periode van 4 weken, met over 2 weken een tussenevaluatie. Wij zullen dan zo nodig met nieuwe berichten komen;
    • De trainingen voor jeugd t/m 17 jaar gaan wel door, met de gebruikelijke afspraken.

    Het sportcomplex, voor de jeugd:
    • De vooringang is open;
    • Het sportcafé en de kleedlokalen zijn gesloten;
    • Blijf niet rondhangen na de training, verlaat de accommodatie zo snel mogelijk.

    Het sportcomplex kan gebruikt worden, maar:

    • Het sportcafé is gesloten;
    • Blijf niet rondhangen na de training, verlaat de accommodatie zo snel mogelijk.

     

    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link

  • Verdere aanscherping coronamaatregelen (14 oktober)

    We zijn (helaas) in een nieuwe fase van de coronamaatregelen terecht gekomen: “Gedeeltelijke lockdown om besmettingen terug te dringen”. Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt tijdens het sporten: alléén of in groepjes van maximaal 4 personen, met 1,5 meter afstand.

    Sporten is nog zeer beperkt mogelijk:
    • De komende 4 weken zijn er géén trainingen meer voor volwassenen: baanatletiek, (recreatief) hardlopen, wandelsport. (AM en UROS);
    • De baan is dus gesloten voor volwassen sporters vanaf 18 jaar;
    • Dit geldt voor een periode van 4 weken, met over 2 weken een tussenevaluatie. Wij zullen dan zo nodig met nieuwe berichten komen;
    • De trainingen voor jeugd t/m 17 jaar gaan wel door, met de gebruikelijke afspraken.

    En verder:
    • Wij hopen dat iedereen in beweging blijft;
    • Je kunt dus afspreken om samen met je loop- of wandelmaatjes te gaan sporten;
    • Sporten in groepjes van maximaal 4 personen mag, met 1,5 meter afstand;
    • De trainers zullen jullie wellicht voorzien van trainingssuggesties.

    Officieel zijn er voor de wandelsportleden van AM geen trainingen. Als er groepjes (van 4) toch samen gaan trainen is het risico en de aansprakelijkheid als er iets gebeurt voor de individuele loper. Ga ook niet met een aantal groepjes van 4 dezelfde route lopen. Wandelaars kunnen natuurlijk zelf groepjes vormen en in ieder geval vanaf verschillende locaties starten, met bijv. de trainingssuggestie van de trainer. We moeten natuurlijk opletten dat we niet voorbij gaan aan het doel van de maatregelen om zoveel mogelijk contact momenten in te perken en zo min mogelijk te reizen. 

    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link
  • Verdere aanscherping coronamaatregelen (14 oktober)

    We zijn (helaas) in een nieuwe fase van de coronamaatregelen terecht gekomen: “Gedeeltelijke lockdown om besmettingen terug te dringen”. Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt tijdens het sporten: alléén of in groepjes van maximaal 4 personen, met 1,5 meter afstand.

    Sporten is nog zeer beperkt mogelijk:
    • De komende 4 weken zijn er géén trainingen meer voor volwassenen: baanatletiek, (recreatief) hardlopen, wandelsport. (AM en UROS);
    • De baan is dus gesloten voor volwassen sporters vanaf 18 jaar;
    • Dit geldt voor een periode van 4 weken, met over 2 weken een tussenevaluatie. Wij zullen dan zo nodig met nieuwe berichten komen;
    • De trainingen voor jeugd t/m 17 jaar gaan wel door, met de gebruikelijke afspraken.

    En verder:
    • Wij hopen dat iedereen in beweging blijft;
    • Je kunt dus afspreken om samen met je loop- of wandelmaatjes te gaan sporten;
    • Sporten in groepjes van maximaal 4 personen mag, met 1,5 meter afstand;
    • De trainers zullen jullie wellicht voorzien van trainingsschema’s of trainingssuggesties.

    Officieel zijn er voor de recreanten van AM geen trainingen. Als er groepjes (van 4) toch samen gaan trainen is het risico en de aansprakelijkheid als er iets gebeurt voor de individuele loper. Zeker ook niet met een aantal groepjes van 4 dezelfde route gaan rennen. Laat je lopers liever zelf groepjes vormen en in ieder geval van verschillende locaties starten en geef ze dan de training mee (via een eigen schema of onderstaand algemeen trainingsschema). We moeten natuurlijk opletten dat we niet voorbij gaan aan het doel van de maatregelen om zoveel mogelijk contact momenten in te perken. 

    Algemeen trainingsschema (herfst 2020)

    Er zal regelmatig per mail gecommuniceerd worden; ontvang je geen nieuwsberichten via mail, geef je mailadres aan de ledenadministratie door via deze link

  • Trainingen zijn op zaterdag van 12.00 tot 13.00 uur.

  • Verdere aanscherping coronamaatregelen (14 oktober)

    We zijn (helaas) in een nieuwe fase van de coronamaatregelen terecht gekomen: “Gedeeltelijke lockdown om besmettingen terug te dringen”. Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt tijdens het sporten: alléén of in groepjes van maximaal 4 personen, met 1,5 meter afstand.

    Sporten is nog zeer beperkt mogelijk:
    • De komende 4 weken zijn er géén trainingen meer voor volwassenen: baanatletiek, (recreatief) hardlopen, wandelsport. (AM en UROS);
    • De baan is dus gesloten voor volwassen sporters vanaf 18 jaar;
    • Dit geldt voor een periode van 4 weken, met over 2 weken een tussenevaluatie. Wij zullen dan zo nodig met nieuwe berichten komen;
    • De trainingen voor jeugd t/m 17 jaar gaan wel door, met de gebruikelijke afspraken.

    Kijk voor  aanvullende informatie op de website van UROS

  • Ook de conditie van de spieren is een belangrijke factor dat verschil kan maken.

    Op hardlopen.nl vind je spierversterkende oefeningen in de volgende categorieën:
    Armen & Schouders
    Benen
    Buik & Rug
    Hele lichaam

    Limburg in Beweging: in het teken van hardlopen en wandelen: link

    Diverse andere oefeningen

    Krachtoefeningen voor thuis door bekende atleten
    Statische balansoefeningen (met je bidon)
    5 x alternatief trainen vanuit huis
    Fit met TeamNL

    Specifiek voor wandelsport:
    Oefeningen om je wandelbenen te trainen

    Mijnonlinefysio.nl tips voor sporten & oefeningen:
    coördinatieoefeningen
    mobiliteitsoefeningen
    krachtoefeningen
    stabiliteitsoefeningen

    Diverse tips over #beweegthuis: www.allesoversport.nl/beweegthuis/  

    De Fit-In-Huis Gids (HELIOS Simpelveld) 
    Snel-Guide voor ieder moment van de dag (HELIOS Simpelveld)

Delen met:
X