Nieuwsflits!

Wandelsport

  • WANDELTRAININGEN

    De afdeling wandelsport van atletiekvereniging Atletiek Maastricht heeft ruim 100 leden.

    Onze kernactiviteit bestaat uit wandeltrainingen: Sportief wandelen en Nordic walking. Net als bij het hardlopen bestaan de trainingen uit intervaltrainingen en duurtrainingen, maar dan wandelend. Ook besteden we aandacht aan loophouding en -techniek en doen we verschillende soorten oefeningen zoals rekoefeningen, losmakende oefeningen en krachtoefeningen.

    Voor meer achtergrond- en trainingsinformatie over de verschillende wandelvormen klik door op onderstaande linken:

    INTERESSE om kennis te maken en lid te worden?
    Het is mogelijk om gedurende 3 weken gratis deel te nemen om kennis te maken. Vooraf aanmelden is nodig, geïnteresseerde kunnen regelmatig starten in overleg met de trainer. De procedure kunt u lezen via dit document. Via dit mailadres kunt u zich aanmelden en wordt u teruggebeld op het telefoonnummer dat u vermeldt. Dan wordt met u afgesproken wanneer u kunt starten.

    Onze wandeltrainingen helpen om aan Beweegrichtlijnen te voldoen. Voor de nieuwste Beweegrichtlijnen van 2017 zie hier .

    WANDELTOCHTEN

    Naast de reguliere wandeltrainingen organiseren we ook wandeltochten. Onze leden doen ook gezamenlijk mee aan zondagswandelingen in de regio (Nederland en België) en aan meerdaagse tochten. Wilt u meer weten? Kijk dan onder “Meer informatie” rechts op deze pagina en de wandelkalender.

  • CONTACT algemeen

    • Trainerscoördinator afdeling wandelsport: Nina Nijs (mail)
      • Coördinator Sportief Wandelen: Nina Nijs mail
      • Coördinator Nordic Walking: Carla Arts, mail

    Contact en informatie over nieuw lidmaatschap:

    • aanmeldensw@atletiekmaastricht.nl
    • wandelsport@atletiekmaastricht.nl
  • TRAININGSSCHEMA wandelsport:

    • Opstarten als je een tijdje niet gewandeld hebtIn 8 weken naar 1 uur wandelen
    • Probeer twee keer per week te lopen. Een lange duurloop van ongeveer een uur op je eigen tempo en 1x per week een interval van ongeveer 30 minuten. Deze verdeel je bv in 5x 5 minuten snel lopen en als rust 1 min wandelen. Hiermee kun je varieren 6×4, of 8×3 of 15×1.
      Belangrijk is de snelheid en afwisseling.
    • Intervaltrainingen voor hardlopers en wandelaars, klik hier.
    • Verder: probeer te variëren in tempo en afstand, af en toe interval of bijv heuvel of trap op/af

    Div. oefeningen ter ondersteuning van de wandeltraining en ter voorkoming van blessures:

    ————————————————————————————————–

    Limburg in Beweging: in het teken van hardlopen en wandelen: link

    ————————————————————————————————–

    Diverse voorbeeldoefeningen en tips over thuis bewegen en oefenen:
    5 x alternatief trainen vanuit huis
    www.allesoversport.nl/beweegthuis/
    De Fit-In-Huis Gids (HELIOS Simpelveld)
    Snel-Guide voor ieder moment van de dag (HELIOS Simpelveld)

Delen met:
X