Organisatie
Bestuursstructuur per 1 januari 2020
Het bestuur van Atletiek Maastricht bestaat uit een Dagelijks Bestuur (DB), bestaande uit de Voorzitter, Penningmeester en Secretaris. Daarnaast functioneert een Algemeen Bestuur (AB).
De organisatie is gebaat bij duidelijkheid: wie is nu waarvoor verantwoordelijk, heeft welke taken (en is daarop aanspreekbaar) en krijgt daarvoor welke bevoegdheden? Daarnaast is het, om snel en effectief te handelen, belangrijk om verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie te leggen. Daarmee willen we vrijwilligers in de diverse geledingen en commissies zoveel mogelijk betrekken en besliskracht te geven.
Daarbij gaat het niet alleen om de atletiek, het hardlopen of het wandelen, maar ook over alle ondersteunende activiteiten, en niet te vergeten, de activiteiten die georganiseerd worden om ‘te verenigen’.
Het DB is verantwoordelijk voor de voorbereiding van het beleid, en voor de dagelijkse aansturing van de organisatie. Het DB vergadert in principe met een frequentie van 3 weken. Op die wijze wil zij zaken die spelen, vragen die leven, snel kunnen adresseren en afhandelen zodat leden weer verder kunnen.
De leden van het Algemeen Bestuur (AB) zijn lid uit hoofde van hun voorzitterschap of coördinatorschap van een commissie in de vereniging.
Zij vertegenwoordigen hun commissie in het bestuur en zijn voor de leden van de vereniging èn voor mensen en organisaties van buiten AM aanspreekpunt voor de taken van die commissie. Elke commissie heeft haar eigen budget en is verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van haar taken.
Het AB en het DB vergaderen éenmaal per 3 maanden waarbij het vooral gaat over de grote lijnen en uitvoering van het beleid.
Het organogram van de nieuwe organisatiestructuur vindt u hier.
Een overzicht van de diverse commissies, hun taken, verantwoordelijkheden en contactgegevens kunt u hier vinden.
Klik hier voor de door het AB vastgestelde nota over de nieuwe bestuursstructuur.